mandag 28. mars 2016

Litt forskjellig...

 Dette prosjektet med hexagon er blitt et langtidsprosjekt.
Det vil si at jeg syr bare litt
av og til.
Da går det sakte,
for som regel har jeg noe annet på gang.
Jeg startet med å samle en del restestoffer og sydde mange "blomster",
og er i gang med å sy de sammen.
Jeg vet ikke hva det skal bli enda. 

Selv om jeg har sydd for hånd,
har ikke symaskinen min hatt fri.
Møllebukta
   Eldste datteren min er lærer på en barneskole i Stavanger,
Hun har et stort prosjekt på gang,
og syr faner til skolens 17 mai feiring.
Elevene på hvert trinn har fått et tema og tegnet flotte tegninger,
som er blitt utgangspunktet til fanene
Karen Elise har satt sammen fra flere av tegningene og laget bilder
der flere av elevene kan kjenne sine figurer igjen.                                   
Sverd i fjell
Fanene skal brukes når barna går i 17 mai tog.
 På hvert av bildene her ser dere fram side og bakside.
Vikingskip
Motivene er applikert på.
I fjor i påskeferien ble det også sydd faner. 
Du kan se 1. trinn her,

Det er mandag og jeg linker både mine hexagon og Karen Elises applikerte faner til

En liten kjøretur fra Haugesund,
og vi er i gamle Skudeneshavn.
Påskeaften i år, som i fjor....
En koselig liten by med smale gater og hvite trehus.
Like ved ligger den gamle parken der det er utsiktsplass,
månestein og damå i parken (gallionsfigur som er festet i fjellet..)

Her er huset til Husflidslaget. 
Der har de strikka strømpe eller hals til takrenna.
Så fryser den ikke. 



Ønsker deg en fin uke!

9 kommentarer:

  1. Kjekt å sjå kor flinke dokke er.
    Langtidsprosjekt kan bli ein overraskelse til slutt.
    Veldig flotte faner.

    Godt med minner.
    Viktig vers/visdomsord du viser oss.
    Vonar du får ei god veke :-)

    SvarSlett
  2. Tack för din medverkan och inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambikram♥♥

    SvarSlett
  3. Vi är många som syr Hexagoner, bra att sy på som man inte behöver få färdigt någon speciell tid. Trevliga vimplar!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  4. Så underbart att sticka strumpa till takrännan!!!!!

    SvarSlett
  5. Hexagonerna blir klara när de har mognat!
    Härliga bilder från din påsk helg, bra att 'stuprören' inte fryser :))
    Må så gott

    SvarSlett
  6. Jeg blir rørt over hvor oppofrene noen lærere kan bli,- litt av en oppgave hun har tatt på seg :) Heksagonene blir nok noe til slutt, skal du se... Det er stort sett slik alle mine prosjekter starter.
    Ønsker deg en fortsatt god uke!

    SvarSlett
  7. Mye bra, fint og flott fra påska her!!!
    Viktig tekst på det siste bilde, -
    med de 4 siste linjene, -
    "som ligner på deg"
    :-)

    SvarSlett
  8. Så kjekt med nye, fine faner til 17.mai! Stas for barna å få være med å utarbeide motivet :)
    Hexagoner har jeg ikke prøvd meg på enda, men jeg ser for meg at det er en tidkrevende teknikk. Lykke til med fortsettelsen :)

    SvarSlett
  9. Så fine hexagoner. Fargesammensetningen minner meg om epleblomster. :) Flotte faner som datteren din har sydd. Må jo være veldig koselig for de elevene som kjenner igjen figurer de har laget. :) Vakre naturbilder og koselig takrennepynt. Kreativt og fint! :) Ha en god søndag! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!