søndag 15. januar 2017

City sampler og Happy Scrappy Day.

15 nye blokker er sydd,
og jeg er over halveis i 
Tula Pink City sampler,
100 Modern Quilt Block prosjektet.
Blokk nr. 40
På trekant blokkene har jeg mørketid/vinter som tema,
men jeg må innrømme at er litt vanskelig.

Blokk nr. 42 og 43
                44 og 45
Det er mørkt ute,
Vi har feiret jul og pynta med rødt og grønt.
Naturen er grå og blass i fargene.
Blokk 47 og 48
46 og 49
Vinterhimmel og vakre solnedganger. 


Blokkene 1-49 på spisebordet.
Blokkene er sortert i rekkefølge 1- 49.
    
Her er blokker i alle farger, 
for jeg syr denne quilten i stoffrester/scraps.
Den 15 hver måned er det 
Happy scrappy day 
hos 

Da jeg sydde de siste blokkene er det vinterlandskap ute.
Snøen og kulde gav meg inspirasjon til blokkene 50-56
Jeg måtte ut i snøen å fotografere.

Blokk nr. 50, 51 og 52.
blokk nr. 53, 54 og 55
 Snøen gjør dagen lysere,
men fremdeles mørkner det i fem tiden om ettermiddagen.
Innekos med deilig kaffe,
litt rester av julekakene
og tid med symaskinen.


"Jeg tror
på sommeren
selv når det snør tett.
Tro skaper optimisme"
                                                                                        
Ragnhild Bakke Waale

Ønsker deg en fin ny uke!

10 kommentarer:

  1. Flotte og spennende blokker! :) Og SÅ mange! Du er jammen produktiv. Det ser så morsomt ut. Holder fortsatt på med samme toalettvesken, blir vel ferdig i løpet av uken håper jeg.. Gleder meg til å begynne med noe annet.
    Koser meg med kaffe og sjokolade. :)
    Ha en fin uke, du også.

    SvarSlett
  2. Så flotte blokker, og artig å se dem samlet slik som her. Spennende med disse temaene. Jeg skal begynne på trekantblokkene nå. Kanskje toppen blir ferdig i løpet av året? Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  3. Oj, så spennende. Beundrer alle som følger slike opplegg, og gjennomfører. Dette blir flott.

    SvarSlett
  4. Du verden så fort det blir teppe da! Og spennende å Se sluttresultat:)

    SvarSlett
  5. Mange fine blokker! Blir spennende å se teppet når det er ferdig.

    SvarSlett
  6. Du har sydd mange fine blokker du. Det er morsomt å bruke påå scraps til det.

    SvarSlett
  7. Å, så flotte blokker😄 Du er så flink og produktiv😄

    SvarSlett
  8. Nydelege blokker! Eg skal prøve å kome med på lasset igjen snart...
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  9. I would have a hard time with those dark colors this time of year too. Lovely blocks though!

    SvarSlett
  10. Nice modern blocks and fine dark colors!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!